17 December 2013

TARIKH PEMBAYARAN GAJI BULANAN TAHUN 2014

"GAJI" sebut pasal gaji saja semua yang bergelar pekerja pasti seronok.. seronok dapat duit hasil daripada penat lelah selama sebulan.. rasa seronok sebab boleh dapat apa yang diinginkan.. rasa seronok sebab boleh laa bayar bil-bil yang patut dibayar.. tak ada laa yang kena potong nanti.. rasa seronok sebab boleh bagi sikit kat mak bapa di kampung..

okey.. entri kali ini adalah tarikh-tarikh pembayaran gaji penjawat awam bagi tahun 2014.. bila daa tau tarikh gaji, senanglah nak buat persediaan... berbelanja la secara berhemah.. sebab tahun depan daa banyak yang"naik".. silap percaturan tak cukup pula gaji sebulan..
  Tarikh bayaran gaji ini adalah terkandung dalam Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bil. 4/2013... Selain itu, pada bulan Januari juga kita dibayar bonus.. mesti seronok sangat laa.. sebab pada bulan januari kan bulan berbelanja yang besar sebab bulan disember kan da banyak belanja.. yang ada anak sekolah tu kena beli kelengkapan sekolah.. yang sambut krismas pun daa koyak da poket dengan sambutan krismas yang meriah, balik kampung lagi.. cuti sekolah lagi..
Syukur sangat dengan adanya pemberian bonus ini dapat la sedikit sebanyak meringankan beban kita yang memang sangat terbeban sekarang.. okey, di sini ada sedikit info tentang pembayaran bonus tersebut..

_________________________________________________________
<DON'T GIVE-UP>
the beginning is always the hardest. Life rewards those who work hard at it
_________________________________________________________
  

3 comments:

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra