6 February 2011

SK PEKAN 2 RANAU

aku perna berkhidmat d sini.. biarpun hanya sebagai Guru Pelatih..
aku perna melakar kenangan d sini.. biarpun hanya seketika cuma..
aku perna punya tekad d sini.. biarpun hanya sekelumit jua..
aku perna menitiskn peluh d sini.. biarpun hanya setitis..
aku perna menangis d sini.. biarpun dengan senyuman..
aku perna direntas d sini.. biarpun banyak kekhilafan..
aku perna cemerlang d sini.. biarpun dengan 1000 kepayahan..
segalanya kenangan yang tidak akan mampu aku lupakan..
di daerah ini telah ku coretkan sebuah nukilan
~..Aku Bakal Pendidik Anak Istimewa..~
Guru Pendidikan Khas.. inikah pilihan ku..?
ini bukan pilihan ku.. ini adalah satu yang ditakdirkan untuk ku..
agar aku menjadi istimewa daripada sebelumnya..
pada mereka yang tidak memahami kerjaya yang istimewa ini,
aku percaya masa akan dapat membuktikan segalanya..
aku percaya masa kalian akan tiba.. menceburi bidang yang kalian tak mampu bayangkan..
adakalanya kita merasa tidak adil.. tidak diberi kesempatan.. juga pilihan..
namun percaya laa kesempatan itu tetap ada..
takdir Tuhan tiada siapa dapat menduga
dihilangkan-Nya sang matahari, lalu dturunkan-Nya hujan, kita menangis kemana perginya matahari.. rupanya Dia beri Pelangi yg indah..
biar laa masa menentukan segalanya.
anak-anak istimewa yang aku sayangi..
biar 1000 insan d luar sana yang menghina mereka..
biar 1000 orang d luar sana jijik terhadap mereka..
namun, aku tidak akan pernah merelakan diri aku membiarkan mereka terus dipinggir dan terpinggir.!
sungguh aku tidak menduga, seMurni ini impian ku..
tidak dapat aku bayangkan aku boleh seSayang ini..
"Terima Kasih" Tuhan kerna membuka pintu hati ini..
"Terima Kasih" pada mereka yang menerima aku seadanya...
InsyaAllah kita akan sama-sama mengharungi hidup ini..
kerana..
kita sama-sama masih belum sempurna..


_______________________________________________________________
aku bukannya SASTERAWAN NEGARA.. aku hanya MANUSIA BIASA..
menulis sekadar untuk meluah rasa jiwa _______________________________________________________________

1 comment:

  1. sesungguhnya anda punya empati.. anda punya segalanya yg mungkin tidak dipunyai orang lain.. teruskan menulis.. teruskan berbakti.. guru tugas yg mulia... Tahniah Cikgu!!

    ReplyDelete

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra