12 February 2011

AKU SEORANG GURU BIASA

Seorang Raja yang memerintah negara
Seorang Perdana Menteri yang memimpin bangsa
Seorang Ulama yang menjaga hal ehwal agama
Seorang Peguam yang
mengendali bicara
Seorang Jurutera yang merencana pembangunan
nusa
Hatta, seorang Tukang Sapu yang kecil pendapatannya, juga

Sejarahnya adalah dimulakan dari seorang GURU BIASA.
^aku seorang Guru Biasa^.. memulakan kerjaya ini pada 22 Mac 2010.. tercapai suda cita-cita sendiri.. tercapai suda harapan Ayah Bonda.. termakbul suda doa Keluarga.. terRealisasi suda hasrat IPG.. aku kini seorang GURU...



terbaca sebuah puisi Mekar Gagasan-Sumpah Guru 1Malaysia, menggeletar 2 lutut ku.. menggegar segenap jiwa ku.. berkobar semangat waja ku... berbuku tekad di sanubari ku.. lalu minda ku menerawang jauh mencari sejuta ilham yang masih tenggelam... tenggelam jauh di dasar ilusi... aku terpana.. ~Sumpah Guru 1Malaysia~ aku sebahagian dari sumpah ini.. aku sebahagian dari mereka yang akan meRealisasikannya.. mampukah aku..??
_______________________________________________________________
aku bukannya SASTERAWAN NEGARA.. aku hanya MANUSIA BIASA..
menulis sekadar untuk meluah Rasa Jiwa _______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra