15 February 2011

SALAM MAULIDUR RASUL 1432H

Salam Maulidur Rasul untuk seluruh ummat Muhammad S.a.w.
semoga kita terus menjadi ummatnya yang terus mengikut petunjuk & ajaran-Nya
semoga kita terus merasai kasih sayangnya..
semoga kita terus disimbahi cahaya keImanan..
semoga kita tidak lupa sejarahnya..
semoga kita sentiasa bersyukur atas jerih peritnya.. atas kepayahannya.. atas pengorbanannya.. atas segala-gala yang dia lakukan demi KITA ummatnya...
mari kita sama-sama berselawat ke atasnya
صَـلَّى اللهُ عَـلَى مُحَمَّد صَـلَّى اللهُ عَـلَيْهِ وَسَـلَّم
~ Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa Malaikat Jibrail A.S, Mikail A.S, Israfil A.S & Izrail A.S telah berkata ~
Berkata Jibrail a.s;
"wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atas mu tiap-tiap hari sebanyak 10 kali maka akan aku bimbing tangannya dan akan aku bawa dia melintasi Titian Siratul Mustaqim seperti kilat menyambar"

Berkata pula Mikail a.s;
"mereka yang berSelawat ke atas kamu akan aku beri mereka minum dari telagamu"

Berkata pula Israfil a.s;
"mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T . Dan aku tidak akan mengangkat kepala ku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu"

Malaikat Izrail a.s pula berkata;
"bagi mereka yang berSelawat ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi"

mudah-mudahan kita menjadi kesayangan Allah, Rasul & Para Malaikat... InsyaAllah... sebarkanlah kelebihan ini untuk kebaikan bersama... waSSalam...

** betulkan aku jika aku tersilap...
_______________________________________________________________
aku bukannya SASTERAWAN NEGARA.. aku hanya MANUSIA BIASA..
menulis sekadar untuk meluah ~Rasa Jiwa~ _______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra