24 September 2014

JAGA MEREKA UNTUK KU



.. senyum ku tak seghairah.. gerak-geri ku tidak selincah.. mata ku tak seAyu... kicau burung pun tak semerdu.. namun ku punya hati.. juga gaya ku perasaan... hidup ku yang begini.. kadar waktu diizin Tuhan.. Tidak ku minta lahir ke dunia.... Tidak ku duga zahir ku begini.. bukan ku minta kasih dan manja.. bukan ku rayu bantu simpati.. maafkan wahai teman.. ku menumpang di sudut dunia.. mencari ketenangan.. sampai masa ku pergi jua...
hari ini aku diberi kesempatan untuk melawat si Dia yang istimewa yang mengikuti pembelajaran kelangsungan hidup berdikari di salah sebuah Pusat Pemulihan Dalam Komuniti di sini.. sungguh tersentuh di jiwa ku.. keletah dan kenakalannya.. memandang aku penuh cinta.. melarik.. menarik.. membelai penuh mesra... dialah si cinta dan si intan.. mendengar dia bercerita.. yang entah apa.. kurang aku fahami.. pertuturan yang hanya dia ketahui.. pintar dan pidato lagaknya penuh gaya.. sesekali memberontak bila keinginan tidak aku fahami.. walaupun begitu sentiasa memberi kerjasama untuk menari.. menggoyangkan badan ke kanan kiri.. lenggok persis gadis melayu.. mengikuti rentak alun lagu Jemilah.. terpana dengan keComelan nakalnya.. kadang-kadang mengerling dan menjeling aku mohon perhatian dan diperhati.. lurus bendul anak ini..
**Tuhan_tolong_jaga_"mereka"_untuk_ku

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra