20 February 2011

Mentor 5 ~ Tunjuk Ajar Ku Sifu

Mentor 1 rancangan realiti TV.. sori laa rakan blogger sekalian.. kali ini aku tiba-tiba terpanggil untuk memberi pandangan aku mengenai MENTOR.. bukan siri realiti tv ini yang membuatkan aku bangkit menyuarakan rasa hati tetapi bakal protege yang.... aduhhh tidak tahu apa la ayat yang sesuai untuk aku gunakan.. (biar aku pikir dulu yek)..
Mentor kini suda memasuki musim ke 5.. Ujibakat Mentor 5 ini berlangsung mulai 15 Disember 2010 di tempat aku beb.. Sabah di bawah bayu.. tapi terus terang aku katakan beb, aku tak tengok pun sehingga la aku tiba-tiba terpana di depan TV malam tadi bila tengok-tengok bakal protege...
di manakah silapnya.. adakah aku yang sensitif atau memang protege yang sebegini hanya akan memalukan diri sendiri, keluarga & industri hiburan kita.. ayat menagih simpati pada aku laa, yg sering keluar dari mulut diorang ni sambil bercucuran airmata+buat muka sedih ialah "tolong la bang, saya nak ubah nasib keluarga saya" ...tolong laa, statement yang very klise pada pendengaran telinga aku... "Ubah Nasib Keluarga"...?? come on, nak ubah nasib keluarga tak semestinya jadi penyanyi.. dah tau suara ala2 (****) tak yah la pegi ujibakat beb.. lebih baik p cari kerja yang dah tentu2 akan membuahkan gaji=duit... ini sanggup pula jual psp, sanggup pla tdur kat kaki 5.. sampai x da duit tambang balik.. sib baik laa c abg ajai ni baik ati, kasi sedekah tambang balik.. aduiii korang ingat ni zaman retro ka...? ni da mellinium.. zaman ni bukan saja bakat & rupa yang jadi pilihan tapi mesti bijak.. kalau da nangis depan2 cameraman.. jual itu jual ini.. nanti jadi artis ntah apa pula yang dijualnya...
apapun tahniah pada 6 orang yang menjadi protege.. Salma, Ayish, Iqa, Ratnah, Shiha dan Aiman.. semoga anda menjadi idol yang benar-benar membanggakan diri anda, keluarga & industri muzik tanahair..
_______________________________________________________________
KENANGAN itu tidak selalunya INDAH.. tapi..
yang INDAH itu akan terus hidup dalam KENANGAN
_______________________________________________________________


No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra