28 June 2009

BAGAI MATI HIDUP SEMULA

Tarikh 26 Jun 2009 merupakan 1 tarikh yg tidak mungkin dapat gua lupakan... di mana tarikh ini merupakan 1 hari yg gua rasa dah mati tapi hidup semula... gua xciden hari ni.. di mana?... bagaimana?... biar la gua & mereka2 saja yg tau... yg pastinya nasib menyebelahi gua.. siasatan dibuat.. gua disabitkan tidak bersalah... namun bukan siapa salah yg dicari tapi di sini gua insaf betapa bernilainya 1 nyawa... saat itu hanya Allah yg tau, betapa gua kesakitan.. sendirian.. gua tidak berdaya..
.
begitu laa kejadian kereta kecil gua yg gua sayangi... namun syukur laa, gua masi bole bernafas lagi..
ini pla sebahagian daripada kecederaan yg gua alami... teruk tak teruk.. banyak jg la... gua da cacat ka?... gua terima ini takdir dari-NYA... Syukur Al-Hamdulillah!

Pada "mereka2" yg terlibat.. tercedera... gua doakan semoga cepat sembuh.. gua mohon kemaafan... sesungguhnya kesilapan itu ada di mana2, biarpun kecil atau besar... tiada guna menuding jari mencari kesilapan... sebagai manusia biasa sama2 la kita merendah diri.. merenung kembali... menerima ini semua takdir dari ilahi... gua dan kita semua adalah hamba-NYA yg khilaf... hari ini kita diduga lagi... kita insan2 terpilih... InsyaAllah kita pasti mampu mengharungi semua dugaan ini... Terima kasih pada mereka yg menghulurkan bantuan di tempat kejadian... Tanpa mereka gua tidak mungkin bernafas lagi... Terima Kasih yg tidak terhingga.. hanya Allah swt sahaja yg mampu membalasnya.

ini semua buat renungan diri gua dan kita semua.. malang itu tidak berbau... Pemandu yg hebat bukanlah yang berjaya sampai ke destinasi tepat pada masanya tapi pemandu yg hebat adalah pemandu yg mampu mengelak dari sebarang kemalangan sama ada berpunca dari diri sendiri ataupun orang lain.. sama2 kita renungkan!

2 comments:

  1. semoga cepat sembuh.....

    ReplyDelete
  2. aisey..kak eka..hmm..smoga cpat sembuh ok...

    ReplyDelete

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra