25 January 2009

ORIENTASI & INTERAKSI

Alhamdulillah... akhirnya gua dapat juga update blog gua.. 2 minggu gua tak jengok blog.. busy bukan main lagi.. Rindu rasanya ingin menatap blog ini... benda yang paling utama kena tengok.. komen.. manatau ada kengkawan yang sudi tinggalkan komen dalam blog gua.. huh tarak.. takpa everybody busy kut...

1 minggu orientasi cukup mendisiplinkan gua, adakah selama ini gua tak cukup berdisiplin?.. well.. heheh... benda paling penting & gua tak mau buat "datang lambat".. lambat jak kompom "injut 10 kali".. teringat kembali waktu di skolah menengah dulu.. lagi 1 kita punya disiplin waktu orientasi ni adalah pakai tanda nama & cap..

walaupun kitaorang pakai tudung tapi tetap kena pakai cap juga... budaya baru ker... yg muslim semua wajib pakai tudung.. tutup aurat la.. Tiap hari kitaorang akan nyanyi lagu Sabah Tanah Air Ku & IPGM..
Institut Pendidikan Guru, Kami Sentiasa Bersedia
Menjulang Etika Kerja, Berkorban Jiwa Raga
Menjunjung Aspirasi Bangsa, Negara Tercinta
Berwibawa, Berintegriti, Keunggulan Peribadi
Berteraskan Keimanan, Mendidik Anak Bangsa
Kami Bangga Menjadi Guru, Kerjaya Dihormati
Tidak jemu menimba ilmu, Bakti Setulus Hati dan Budi
IPG Malaysia Berikrar, Membentuk Guru Berkualiti
Penyayang, Berakhlak Mulia
Mendokong Visi Misi IPG
Mendokong Vsi Misi IPG

*Kena baris untuk ambil makanan.. ini time orientasi jak, pasni kitaorang makan kat kafe jak*


*makanan gua*
Inilah makanan gua.. walaupun sedemikian rupa tapi bersyukurlah kerna dapat merasa nasi & lauk lagi jika dibandingkan dengan masyarakat yang sedang berperang.. syukurlaa..

*rentas desa*
Abis seminggu kitaorang orientasi.. kitaorang pun memulakan minggu interaksi.. minggu interaksi ni lebih kurang sama la ngan kuliah, Unit kitaorang hanya ada 17 orang jak bakal cikgu PK.. kyra, kak za, kak zu, ann (gua), alfred, aidi, lai, marie, murni, eton, susan, norley, sabariah, izan, atul, emy & adex.. 13 sabahan, 3 malaya & 1 sarawakian... tentang kengkawan baru yang 16 orang ni tak tau mo crita apa lagi.. masi terlalu awal untuk wat penilaian apa yang gua nampak adala beberapa ekor yang dah mula tunjuk terer dengan overshadow kengkawan.. well.. tunggu la 2,3 bulan lagi.. baru nampak tanduk & taring sebenar. Beralih crita pasal 'bapa' kamiorang.. tutor la.. kamiorang punya tutor orang Bajau.. actually semua cikgu-cikgu baik-baik belaka.. kamiorang call them "segu" (cam orang dusun punya slank la).. actually, banyak kisah yang berlaku sepanjang 2 week ni tapi tak tau camna nak susun ayat beb.. kapla hotak jadi cam lembab skit.. sebab idea kreatif gua selalu tertahan jak.. kalau datang idea trus dapat post best gak.. tapi takpa broadband da ada.. haa pasni idea gua tak tertahan-tahan lagi...

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra