6 January 2009

HARI BENGANG GUA

Hari ni rasa bengang pun ade juga.. rasa sedih pun ade juga.. Rasa marah pun ade juga... Bengang sebab tinggal minggu ni je gua wajib siapkan segala-gala yang perlu gua siapkan... sedih pasal berjauhan dari MyHubby.. tinggalkan kawan-kawan... rasa marah pla pada klinik yang gua pi medical check-up semalam... ntah bodoh tahap gaban betulla.. benda tu patut da settle da semalam, suru pi ambil laporan x-ray & urin test jer tapi sampai kat sana dia suru tunggu lagi.. pastu bila gua tanya balik-balik dia cakap "sabar la".. bodoh punya ayat.. kalau cam ni baik lagi gua pi hospital kerajaan, dah sah-sah gua tau lambat.. ini dah la bayar beratus, kena tunggu lama pla tu.. kena suru "sabar" lagi..

MyHubby marah ler staf kat klinik tu.. haa baru dia tau, ingat senang-senang jer dia layan kitaorang camtu... tak sedar diri, kalau takde orang datang kat klinik tu ingat dia bole dapat gaji ker... MyHubby bagi kaw-kaw ayat power sembur dia, terkulat-kulat dia tak berani tunjuk muka... gua tak mau datang lagi kat klinik ni... walaupun doktor dia ok, tapi staf dia punya perangai camni.. eeii.. tak payahla.. banyak lagi klinik lain yang gua bole pergi..

Hari ni 1 hari ujan.. gua nak jemur kain pun tak dapat... alamak pakaian gua habis gua cuci kat dalam almari tu.. gua ingat nak bagi wangi-wangi sikit sebelum sumbat kat dalam beg.. beg masi kosong, lum isi ape-ape... nanti nak kena lipat lagi.. bila la agaknye??.. argh... gua jadi bengang lagi.. gua pujuk diri sendiri.. "ini dugaan kena hadapi dengan sabar"...

Gua layan tv jap.. takde crita best.. nak kluar, ujan pla.. Gua tengok cermin.. kenapa gua makin gemuk ni??.. alamak.. sakit jiwa ler.. hari ni memang serba tak kena.. Hari malang gua kut hari ni..

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra