19 December 2008

I'AM DE BEST

Sesekali gua merasa heran dengan perubahan sikap kengkawan… ada yang macam dah lupa kawan.. ada yang berlagak macam nak mampus, cam bagus sangat.. ada yang asyik mencanang cam tin kosong, main hambur jak… ada pula yang kaki kelentong, jual obat.. ada pla yang kaki ceramah, pak ustat pakai cap.. ada pla yang kaki buli… ada macam-macam peel.. gua jadi takut untuk pilih kawan…

Banyak orang kata hidup tak bermakna tanpa kawan.. banyak orang kata boleh hidup tanpa kawan.. banyak orang kata kawan akan makan kawan.. banyak orang kata kawan ketawa senang nak cari, kawan menangis susah ooo… itu banyak orang kata tapi gua kata cari la kawan banyak-banyak sebab nanti kat kubur takde kawan... tapi istilah kawan pada gua hanyalah orang yang gua declare ‘kawan’…

Banyak orang kata gua ni susah nak jadi kawan… banyak orang kata gua punya mulut tada insurans susah nak lawan.. banyak orang kata gua ni ada degree tapi keja krani jer sayangg.. banyak orang kata gua ni berlagak cam bagus sangat…. Tapi itu kata lu orang, kata gua, gua suka blasah benda yang gua suka buat… gua bukan doubletape, plastik atau lipstik, gua slalu main hembur jer apa yang betul sampai ada yang terkantoi, mungkin cara salah tapi mesej sampai… gua rasa gua memang bagus, memang tak terer sangat tapi gua study sampai dapat degree.. Lu orang buat statistik skit, berapa ramai di luar sana yang cakap terer, spm/stpm/diploma bagus tapi takde degree… buat apa?.. nak bagi alasan konon 
- tak mampu pegi
- takde duit
- mak bapak orang susah
- masuk u takde masa depan last-last jadik penganggur terhormat
apa punya bodoh ayat tu… bukankah kita dituntut untuk cari ilmu hingga ke negri China “lu orang pikir la sendiri".. gua rasa gua bagus sebab walaupun gua ada degree tapi gua tak pilih keja… gua cakap betul oo.. pikir senang ka jadik krani, nterview kena fight dengan budak spm, pastu masuk keja senior buli pla, boss pla tau kita ada degree, nah selonggok keja dia bagi... memang susah... tapi hidup ini memang susah tapi mati pun susah juga.. tak tau laa.. 1 lagi gua rasa gua bagus sebab orang lain takkan boleh jadi gua… jadi apa bagusnya lu orang daripada gua???

Gua tak kisah lu orang mau pikir apa tentang gua… Gua adalah Gua…
Pada kawan-kawan yang declare gua kawan.. terima hakikat walaupun gua suka kaler pink tapi gua bukan gadis gol & gincu yang suka pink kaler & skirt singkat… gua … ooo tiada siapa yang lebih memahami gua…"i'am de best"...

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra