6 July 2011

PERUBAHAN YG MENCABAR

kadang-kadang terfikir juga... kenapa agaknya my second boss pilih aku jadi guru Pendidikan Seni.. aku ni tak ada basic langsung dalam seni.. aku tak ambik subjek Pendidikan Seni pun dalam SPM & STPM dulu.. masa ambik degree pun aku tak sentuh langsung pasal seni, masuk IPGM pun aku tak ambik seni.. tapi dia beriya-iya nak aku ajar seni... suru aku lukis orang lidi bole laa.. aku merasakan sebagai seorang "ketua" adakah dia tidak perlu meneliti kebitaraan guru-guru bawahannya.. adakah pelantikan untuk mengajar sesuatu subjek itu dibuat secara somborono.. entah laaa.... sepatutnya dia kena meneliti opsyen, kemahiran, pengalaman dan minat... tapi sebagai profesional takkan nak tolak kan.. tak kan kata tak pandai pula.. tak kan kata "heii i tak perna belajar seni"... itu bukan cikgu la plaa... aku ambik ni sebagai cabaran.. aku belek HSP dan RPT ... aku banyak cari maklumat dari rakan blogger.. aku banyak cari info kat internet.. aku banyak tanya ngan myHubby... semuanya banyak membantu..

aku tak bole banyak mengeluh.. aku tak bole mengalah.. aku pasti boleh..
_________________________________________________________
kerana nikmat amat lama berKUASA,
KUASA pun seolah menjadi hartanya
_________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra