17 July 2011

PENDIDIKAN SENI: CATAN

apakah itu "CATAN"??.. catan merupakan salah satu media atau teknik mengecat dalam menghasikan seni dengan menggunakan bahan berwarna atau cat yang disapu di atas permukaan yang rata.
esok aku ada kelas Pendidikan Seni bagi kelas Adil makanya aku telah menyediakan satu RPH untuk membuat satu proses menghasilkan hasil seni melalui catan. Aku telah menyediakan satu lukisan yang mudah. Langkah pertama yang perlu murid-murid aku lakukan adalah menyambung titik-titik putus menjadi satu lukisan lengkap.
Ini adalah lukisan yang dilukis tidak lengkap, iaitu dilukis menggunakan garisan putus-putus.
ini merupakan lukisan yang telah lengkap.. garis putus-putus telah disambung dan telah sedia untuk diwarnakan.
nampak macam senang jak kan..?? makanya aku telah merancang untuk bahan catan kali ini adalah menggunakan "putik kapas".. tahukah apa itu putik kapas..??

haa ni laa putik kapas.. aku akan menggunakan putik kapas bagi menggantikan berus warna.. murid-murid akan diberikan putik kapas bagi mewarnakan lukisan ini.. pas kaler2 tu mesti jadi camni
ok.. besuk aku akan upload lukisan anak murid aku di sini...
_________________________________________________________
aku bukannya SASTERAWAN NEGARA... aku hanya MANUSIA BIASA..
menulis sekadar untuk meluah ~RASA JIWA~
_________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra