19 May 2011

KARNIVAL PENDIDIKAN KHAS ~ KEJOHANAN BOLA JARING

Kejohanan Bola Jaring Peringkat Negeri ini telah memilih sekolah aku sebagai sekolah pengelola (tuan rumah).. sebagai tuan rumah bz tak usah cakap laa.. sangat2 bz.. hari ini aku adalah merangkap sterawdess.. hehe.. menjaga scoreboard.. penat 00.. dari pagi sampai petang tak tukar-tukar orang.. actually, tugas aku adalah AJK Pendaftaran Peserta, Scoreboard dan Keputusan Akhir.. tapi bukan aku sorang laa, aku & 2 orang kawan lagi.. kesian kat kawan aku sorang tu sebab dia terpaksa MC petang tu.. sakit...
apa yang bestnya menjadi scoreboard ni.. aku rasa jadi macam TV.. tv lcd ka tv plasma ka skrin kaa.. whatever.. pasal setiap kali mata bertukar confirm laa sudut kami ni jadi tumpuan.. sebab tu aku katakan hari ni aku dan kawan aku tu jadi stewardess merangkap bodyguard VVIP kepada scoreboard tu..
...hahahaha...
namun di sebalik macam senang je kerja kami ni tapi sebenarnya kami memikul tugas yang sangat berat.. sehinggakan selepas kejohanan ini kami diminta bertanggungjawab ke atas satu kesilapan besar yang dilakukan oleh orang lain.. alhamdulillah segalanya dapat diatasi.. ini menjadi peringatan kepada mereka yang rasa diri mereka berkuasa dengan menjadikan aku atau kawan2 aku sebagai "kambing hitam".. sori laa beb.. kiranya pemilihan tak sesuai.. mungkin aku tak cukup hitam untuk dijadikan kambing hitam.. so lain kali pikir-pikir dulu sebelum buat pertuduhan... jangan nanti sampai da tak cukup tanah mo lari.. jangan sampai tak cukup luas bumi ni untuk ko sembunyi...
_________________________________________________________
jangan kau pandang BIBIR YANG MANIS itu, kerna ia bisa mengHANCURkan
jangan kau pandang WAJAH YANG INDAH itu, kerna ia bisa meRACUNmu
_________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra