14 May 2009

'MEREKA' INSAN ISTIMEWA

'mereka' adalah insan-insan yang baru gua sayangi..
betapa kerdil rasanya berada di antara mereka..
gua yang cukup sempurna sifat, fizikal dan gaya hidup
tapi masih tidak bersyukur dan sentiasa mahu lebih daripada ini
terasa betapa besar anugerah yang tuhan berikan pada gua
sehingga gua tidak merasa ertinya susah..
tidak seperti mereka yang mungkin sempurna tapi ada kekurangan..
gua memandang pada diri, berfikir dan merenung sejenak..
adakah takdir yang membawa gua ke sini sebenarnya suatu simbolik
agar gua muhasabah diri kembali...
sebenarnya gua terlalu alpa pada kehidupan yang senang ini...
sehingga lupa di luar sana terlalu banyak kecacatan,
terlalu banyak kekurangan, terlalu banyak kerumitan...
mereka yang berjuang untuk hidup
mereka yang berperang dengan diri untuk sempurna...
...Hidup ini tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan...

No comments:

Post a Comment

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra