3 January 2009

LAPOR DIRI

03.01.2006
Satu tarikh yang menjadi kenangan bagi gua...
masa tu gua lapor diri untuk jadi PT (P/O) kat Pej. Audit Sekolah, Beaufort.
Mula-mula rasa cam malu-malu.. takut-takut nak mengadap 
bos wat pertama kalinya tapi rupa-rupanya 
bos gua ni baik orangnye.. 
hari tu sepatutnya bos gua tu cuti, pasal nak urus 
daftar persekolahan anak-anak
tapi kerana tugas dia sanggup juga turun ofis
untuk menyudahkan lapor diri gua & satu orang budak ni..

1 orang budak ni nama dia Iruhan.. kitaorang panggil dia 'Ron'..
muda lagi budak ni baru abis STPM, muka pun ala budak-budak gitu..
Pastu ada sorang lagi pompuan lapor diri, kitaorang tak sempat berkenalan
pasal dia lapor diri jer, pastu dia minta tanguh 
pasal dia kena bagi notis 1 bulan kat tempat keja lama dia.. 
serius ja orangnya, mau ka dia geng ngan gua nanti??
1 orang lagi tak datang-datang lapor diri...

Masa tu ofis kitaorang kecik sangat.. komputer pun ada 2 saja...
1 bos punya.. 1 pla untuk kegunaan awam.. hehe
maksudnya kegunaan kitaorang ler... share2..
Nasib baik PTR kat sana peramah.. namanya Abang Tam...
Abg Tam ni pun tanya la kitaorang punya asal-usul..
Tinggal dimana??.. umur berapa??.. Sebelum ni keja d mana?? bla..bla..bla..
PAP pula tak ade time tu, dia menjalankan tugas kat KK...
Driver pla p urus persekolahan anak-anak...

Dalam masa 2 minggu pertama tu.. adusss sungguh boring.. takde kerja..
jadi kerja kitaorang, baca paper.. tengok komputer.. baca buku..
cam bodoh jak gua rasa... 
Dah hampir sebulan kitaorang pun dah diajar camna
nak mengaudit.. best giler.. gua suke...
Budak pompuan yang dulu tu mula keja.. namanya Ani.. 
Nampak jak serius rupanya dia ni lebih gile-gile dari gua...
haha.. hari-hari yang dilalui begitu menggembirakan.. seronok..
keja kita takde tekanan.. seronok jer...
p ofis.. p mengudit.. balik ofis.. balik rumah...
Saling tolong-menolong.. bekerjasama... kira tak perna overshadow 
kawan-kawan ler.. yess.. itu yang paling gua suka..
Kita dapat PAP baru.. ini lagi gile-gile...
asyik nak menyakat jer kejanya...
Pastu kita dapat lagi satu PT baru.. nama dia Jac.. dia ni lemah lembut jer..
suaranya yang lembut, gayanya lembut, wajahnya lembut.. kitaorang suka..
kenapa ofis kitaorang ni didatangi orang yang baik-baik jer???
mungkin sebab bos kitaorang tu seorang yang baik budi pekertinya maka semua orang bawahannya pun jadi baik.. atau kamiorang semua memang da baik-baik belaka sejak azali lagi kot.. haha perasan di situ..

Akhirnya kitaorang dapat ofis baru yang lebih selesa..
keja kitaorang pun jadik lebih mudah.. lebih tenang...
Ketegangan.. tekanan.. langsung tak ade.. tak perna rasa...
hari-hari cam tak sabar nak g kerja..
sampai la gua bertukar ke pejabat lain kerna mengikut suami..

Haa di sini bermula cabaran & tekanan yang MAHA hebat..
Tidak ada perkataan yang boleh menghuraikannya..
Buruk sangat ka mereka???
Biarla.. hanya Tuhan saja yang tahu...

12hb ni mula lagi gua rasai nikmat lapor diri..
KPLI kat IP Kent...
Harap-harap di sini bermula sejarah paling baik dalam
hidup gua.. harap-harap di sini tidak ada tekanan yang Maha hebat..
harap-harap... semua segala pengharapan adalah ke arah yang lebih baik..
tutup cerita lama.. gua tinggalkan KML dengan 1001 macam 'rasa'..

3 comments:

  1. Test.. try.. cuba.. hehe percubaan lagi untuk tukar setting komen.. dapat dari blog calipso. tq

    ReplyDelete

 

mrmnj Copyright © 2014 Designed by LizQasandra LizQasandra